Heeeeeej!




Är det någon som fortfarande går in på min blogg??


Jag vet att det finns några tappra själar som går in på sidan men som ända sedan påsk blivit besvikna gång på gång. Och jag skulle vilja ge en eloge till er som faktiskt går in.. Men känn er välkomna! Jag lever, fast i ett liv utanför bloggvärlden.

Det har hänt mycket sen sist. Jag har varit i Paris med jobbet. Det var helt amazing! Vi hann väll göra allt på våra 48 timmar som andra klarar av på en vecka! Skitroligt hade vi och alkoholen sinade ju inte direkt.. 2 dagar efter hemkomst fick jag influensan och var sjuk i två veckor. Mindre roligt! Fick till slut gå till farbror doktorn och få pencillin. Det var i samma veva som svininfluensan låg på allas läppar och med typ samma symptom kändes det verkligen asball. ...not! Men även den tiden är förbi så nu blickar vi framåt!






Jag har även anordnat en Hollywoodfest tillsammans med familjen som blev väldigt lyckad. Vi var 70 glada kändisar som festade loss långt in på småtimmarna och det var alla från grannen i Beck, pappa Rudolf, Paris Hilton & Marilyn Monroe till Kiss, Shrek & Fiona som förgyllde denna afton. En fest jag faktiskt tror att många med mig kommer minnas länge...






Elisprinsen har blivit döpt och han skötte sig mycket fint i kyrkan. Han sov mest fram till att det var hans tur att få vatten på hjässan och då charmade han prästen precis som den lilla charmör han är. Storebror Edvin & storasyster Stina var stolta syskon som fick stå där framme och hjälpa till. Majsans älsklingar är vad dom är!









Elis har dessutom blivit celebert firad i Mölndals stadspark på "Mölndals stads dag". Upp på scenen fick hela familjen gå och ta emot presenter då Elis blivit invånare no.60.000 i Mölndals kommun. Haha! Under kvällen sen uppträdde artister som Måns Zelmerlöf, Anders Lundin, Caroline af Ugglas med flera. Inte bara för Elis skull, men det var en trevlig kväll som sedan avslutades med en grill hemma hos Olssons.









Kusin Josefine har tagit studenten. Fy fan va hon é bra! :-o





Midsommar har också passerat. Den tillbringades i Morup tillsammans med familj, släkt & vänner. Vi blev en stadig samling av människor och det var riktigt trevligt. Midsommarlunch, jordgubbar, dans kring midsommarstången, musiktävling, brännboll och allt hann vi med på en och samma dag. Midsommardagen var desto lugnare med dock lika trevlig. Samlade på gräsmattan låg vi och solade, slappade, drack vin och tjötade. Dagen avslutades med en gemensam grillmiddag innan några av oss packade in oss i bilen för att åka hem.





Förra veckan hade jag semester. Seeemester!!! En vecka med bad, solsken och lata dagar på landet. Jag trodde knappt det var sant att jag lyckats pricka in en junivecka med detta högtryck. Helt underbart! Brännan är på plats så nu är det bara att bygga vidare på den under kommande veckor som jag hoppas blir lika fina. Är tillbaka på jobbet igen och så förblir det i 5 veckor framåt tills jag går på semester igen. Då i 3 veckor. Lovely!
Nere på landet fick jag besök av Tess & Alva och senare även Jessica. Det var mysiga dagar och trevligt att hinna umgås med tjejerna. Veckan i Morup avslutades med besök av Ann, Tobbe och Jessica igen. Vi slappade i solen vid havet, några kalla öl blev det, grill på kvällen och trevligt tjöt. Kan inte annat än att vara nöjd med veckan så det känns faktiskt helt okej att jobba på nu när man vet att man har långsemestern framför sig. Bilderna från förra veckan finns inte i min dator än så dom kommer förhoppningsvis inom kort!

Tror detta kan ha varit ett personligt rekord på ett långt inlägg?! :-)


Nu är det bedtime!
Sov gott alla!


/M.

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Snyggt jobbat Maria. :-)

Postat av: Ricky

Jaa de var jäkla långt! Men bra! Kvalité och kvantité! Puss

2009-07-01 @ 23:21:13
Postat av: malin

jag föredrar kortare inlägg. vem läser så långa? =)

2009-07-05 @ 19:21:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback