TTT = Tisdagens Tantvarning & Torsdag!


Torsdag = snart fredag! Inte för att jag vet exakt vad denna helg kommer att bjuda på men som vanligt ser man ju ändå fram emot helgen. Jag hoppas faktiskt på fint väder för det hade varit skönt att åka ut till havet och lägga sig en stund och sen åka hem för att grilla och mysa i goda vänners lag med en kall bärs eller två, eller kanske en flarra rosé? Det är ju sådana sommardagar & sommarkvällar man lever på sen när man sitter inne i vintermörkret kl.17.00 på eftermiddagen.
Jag har ju hållt på med ett litet projekt hemma i källaren på Skiffervägen, som faktiskt i stort sett är klar nu då den fått stå på tork ett tag. Hade ju varit kul om man fick hem den så jag kan visa vad det är jag mummlar om.. :)

I tisdags fyllde ju som säkert alla vet vår kronprinsessa Victoria 32 år. Och nu till tisdagens Tantvarning...
(
Som jag faktiskt delar lite med Ann, som kom hem till mig under kvällen för att bara slappa.)
Efter att Allsången slutat och innan "Grattis Victoria" börjar säger jag till Ann:

"-Nu får vi se om Daniel får sitta med på första parkett då, jämte sin blivande fru..."

Och jojo, det fick han ju. Kände mig glad över att få se Daniel på första raden, och säger till Ann:

"-Jag blir faktiskt glad av att se att Daniel får vara med och att dom äntligen kan få vara kära, dom ska ju faktiskt gifta sig"

Vad säger man? Insåg ganska snabbt att det lät kärring av mig att säga en sån sak och brister ut i skratt.
Och jag kan inte annat än att erkänna att jag tycker det är trevligt med Allsång på skansen och Grattis Victoria på TV. Älskar musik och jag älskar att kolla på artisternas uppträdande! Så jag får väll helt enkelt vara lite kärring ibland då! Tillsammans med Ann..... :)


Inatt kom lille Rille hem från Turkiet. Han har varit där med 6 polare och jag kan bara tänka mig hur dom har levt livet och glassat runt på beachen, precis som man ska göra. Sms som jag har fått under veckan är tillräckliga bevis på att dom haft det hur gött som helst. Han ligger nog och sover nu, eftersom dom landade tidigt i morse men ett samtal från storasyster kommer han ju få. Är nyfiken på allt, eller ja - nästan allt, dom har gjort! :)


Nu ska jag jobba lite! So long... /M.

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Se där ja, det finns att göra om man bara letar lite. En extra lång lunch med korsord på det och så hinner du nog blogga en gång till innan du slutar för dagen. :-D

Postat av: Ann

Haha, visst var vi lite tanter i tisdags, men varför kan man inte få vara det ibalnd?! Det var ju riktigt trevligt! :D

2009-07-16 @ 16:10:24
URL: http://www.annspann.blogspot.com
Postat av: Jess

Sedärja, då får jag lov att kalla mig för tant också då. Allsång ska det va minsann! ;)



Ska bli spännande att se vad det blivit av din fyndade hylla. Kram!

2009-07-16 @ 16:26:45
URL: http://www.jessieholdon.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback